Kontrola stanu i trymowanie baru

separator

Opublikowano: 30 maja 2020
trymowanie baru

W tym poradniku pokazujemy, jak sprawdzić i wytrymować prawidłowo linki. Kontrola stanu i trymowanie baru nie jest trudną czynnością. Wystarczy chwila czasu by upewnić się przed sezonem, że bar jest sprawny i gotowy do kolejnego sezonu. 

Wpływ długości linek na zachowanie latawca

Rozciągnięte lub nierówne linki mogą powodować nieprawidłowe działanie latawca. Kiedy ustawisz latawiec w zenicie (godzina 12), powinien on siedzieć tam przynajmniej przez kilka sekund. Jeśli odpuścisz bar, to latawiec nie powinien się zbytnio poruszać.

Jeśli Twój latawiec leci na bok, przepada do tyłu (backstalling) lub spada na głowę, to oznacza, że możesz mieć problemy z długością linek.

Obecnie standardem w produkcji barów jest to, że linki mają jednakową długość, gdy bar jest zaciągnięty a depower maksymalnie odpuszczony.

Jeśli którakolwiek z twoich linek nie jest równa innym, wpłynie to na tor lotu latawca. Na przykład, jeśli lewa linka sterująca jest dłuższa niż prawa to prawa linka sterująca będzie miała dodatkowe napięcie, a latawiec będzie leciał w prawo.

W przypadku gdy prawa linka mocy jest dłuższa niż lewa linka środkowa, to w rezultacie prawa strona latawca będzie nieco wyżej od Ciebie. W konsekwencji prawa linka sterująca będzie miała większe napięcie i latawiec będzie ściągany na prawo.

bar kite

Kontrola stanu i długości linek

Do kontroli długości linek będziesz potrzebował mocnego punktu zaczepienia, do którego możesz podłączyć linki.

Na początek rozwiń bar i rozplącz linki. Podczas rozplątywania przejrzyj stan linek. Zwróć uwagę na supełki i przetarcia. Jeśli linka jest uszkodzona, należy ją wymienić. Połącz linki do punktu kotwiczenia, aby były zamocowane w jednym miejscu.

Przed kontrolą długości linek trymowaniem baru zaczep końcówki linek o pewny punkt. Można do tego użyć karabińczyka lub opaski zaciskowej. 

trymowanie linek

Wróć do baru i porównaj linki. Napnij swoje środkowe linie. Jeśli są równe, to obie powinny być napięte jednakowo. Następnie pociągnij jednakowo obie linki sterujące. Jeśli mają tę samą długość, to dobrze. W następnym kroku odpuść depower i naciągnij bar, tak by drążek znalazł się przy chickenie w pozycji pełnej mocy. Jeśli wszystkie linki są naciągnięte bar jest prawidłowo strymowany. 

regulacja linek kite

Jeśli któraś z linek sterujących jest za długa, należy odsunąć pływak i za pomocą supełków ją skrócić tak by długością odpowiadała reszcie linek. Producenci sprzętu stosują różne rozwiązania umożliwiające trymowanie baru. Jeśli nie widać miejsca w którym można to zrobić , zajrzyj do instrukcji obsługi.

regulacja długości linek

Kontrola depowera i zrywki

Przed pójściem pływać skontroluj stan depowera. Zwróć uwagę na przetarcia linki lub taśmy w który jest wyposażony bar oraz sprawdź czy można nim płynnie regulować moc. Jeśli występują jakiekolwiek problemy z regulacją mocy, wymień uszkodzony element lub oddaj do serwisu. Możliwość płynnej regulacji mocy wpływa mocno na Twoje bezpieczeństwo.

inspekcja depowera

Na koniec przeprowadź kontrolę zrywki systemu bezpieczeństwa. Użyj zrywki, oczyść z ewentualnego piasku, brudu i sprawdź czy sprawnie i pewnie działa oraz czy się składa. Jeśli widzisz uszkodzone elementy, wymień je na nowe. Zrywka jest newralgicznym elementem twojego sprzętu i nie dopuść do sytuacji w której zawiedzie.

inspekcja stanu zrywki kite

Przygotowanie i skontrolowanie baru nie jest trudną czynnością i nie zajmuje wiele czasu. Zachęcamy do konserwacji sprzętu, bo tylko taki będzie niezawodny podczas idealnych sesji na wodzie.

Mamy nadzieję, że ten poradnik pomoże Ci zachować kontrolę nad latawcem i bezpieczeństwo na wodzie. Jeśli masz pytania napisz. Pomożemy 🙂

wyróżnik cape kite

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

wyróżnik cape kite

Przeczytaj także o tym:

Aktualności

Szkolenie kite na wyspie

Podługoweekendowe zajęcia kite Po weekendowy tydzień rozpoczęliśmy na wyspach. Półwysep po chwilowym oblężeniu ponownie opustoszał. Złapaliśmy piękne słońce, wysoką temperaturę...
Czytaj dalej
Porady

Jak samodzielnie wylądować latawiec?

Samodzielne lądowanie to umiejętność, która znacznie wpłynie na pewność Twoich kitesurfingowych umiejętności. Zatem przyjrzyjmy się jak samodzielnie wylądować latawiec. Ocena...
Czytaj dalej
Porady

Porada. Jak samodzielne wystartować kite

Jak samodzielne wystartować kite? Jadąc na pływanie, może zdarzyć się sytuacja w której znajdziemy się sami na spocie. Wieje piękny...
Czytaj dalej
Aktualności

Kolekcja North Kiteboarding 2021 „It Calls”

Kolekcja North Kiteboarding 2021. Projektanci North spędzili ostatnie dwanaście miesięcy, projektując produkty, który celebrują dyscypliny kitesurfingu, wypuszczając modele dla Big...
Czytaj dalej
Porady Aktualności

Nowa kolekcja Airush 2021

PRZEDSTAWIAMY KOLEKCJĘ AIRUSH 2021 PRZEZ INNOWATORÓW DLA INNOWATORÓW Wraz z rozwojem kiteboardingu, coraz bardziej skupiamy się na dłuższych cyklach rozwoju,...
Czytaj dalej
Aktualności

Fale, latawce i WOŚP. Czyli zamykamy styczeń białym puchem. Aktualności z szkoła kite CapeKite.

Szkoła kite CapeKite gra z WOŚP Ostatnia niedziela stycznia to, dzień pod znakiem wielu wydarzeń z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy....
Czytaj dalej
Porady

Jak kupić pierwszy latawiec kite?

Wybór i kupno pierwszego latawca kite może przysporzyć bólu głowy. Obecnie jest mnóstwo możliwości, marek na rynku oraz ofert sprzedaży...
Czytaj dalej
Porady

Backstalling jak rozpoznać i naprawić przepadający latawiec kitesurfingowy

W tym poradniku przyjrzymy się backstallingowi, jak go rozpoznać, oraz jak mu zapobiec. Co to backstalling i jak go rozpoznać?...
Czytaj dalej
Porady

Zrozumieć okno wiatrowe. Poradnik dla początkującego kitesurfera.

Okno wiatrowe to podstawowe pojęcie w kitesurfingu. Zrozumienie tej koncepcji pomoże na początku lekcji kite. Okno to przestrzeń, po której...
Czytaj dalej
Porady

Kształty latawców kite. Poradnik dla początkujących kitesurferów

Zrozumienie wszystkich typów latawca może przyprawić o ból głowy. W rezultacie wiele osób używa niewłaściwego typu latawca dla swojego stylu...
Czytaj dalej
Porady Aktualności Pogoda

Zrozumieć wiatr. Poradnik dla kitesurferów.

Przed zejściem na wodę kitesurfer, powinien być w stanie ocenić, czy warunki są bezpieczne, czy może lepiej odpuścić i nie...
Czytaj dalej
Porady

10 rad przed nauką od kursantów Szkoły Kitesurfingu Cape Kite

Cześć! Nasze przygody z kitesurfingiem rozpoczęły się ponad 14 lat temu. Często byliśmy samoukami. Na początku było dużo przygód. Nieodpowiedni...
Czytaj dalej
Porady

Jak skakać na kitesurfingu?

Dzisiaj omówimy jak nauczyć się skoków na kitesurfingu. Powód, dla którego wszyscy uczymy się pływać na desce to możliwość latania...
Czytaj dalej
Aktualności Pogoda

Ostatni weekend maja z kite

Ostatni weekend maja spędziliśmy na kite w Pucku. Były progresywne sesje i zakończone kursy. Podczas weekendu, nasi klienci również skorzystali...
Czytaj dalej
Porady

Kontrola stanu i trymowanie baru

W tym poradniku pokazujemy, jak sprawdzić i wytrymować prawidłowo linki. Kontrola stanu i trymowanie baru nie jest trudną czynnością. Wystarczy...
Czytaj dalej
Aktualności Pogoda

Mocny zachodni front i zajęcia kite

W połowie maja zrobiło się chłodniej, jednak wiatr nas nie opuszczał. Robiliśmy zajęcia kite, pływaliśmy i korzystaliśmy z mocnych frontów...
Czytaj dalej
Aktualności

Nauka kitesurfingu, czyli początek maja pod znakiem wysokich temperatur

Początek maja upłynął pod znakiem wysokich temperatur oraz równego wiatru z południowego wschodu. Woda nagrzała się do tego stopnia że...
Czytaj dalej
Aktualności

Majówka za nami. Suchy trening kite i surf

Majówka za nami, było ciepło, słonecznie, niestety wiatru nie dużo. W związku z tym postanowiliśmy korzystać z pięknej pogody jeżdżąc...
Czytaj dalej